Polityka

Kolejne udogodnienia na stacji Zawiercie: skuteczniejsza ochrona i wygodniejsze podróże

Ministerstwo Infrastruktury z przyjemnością informuje o podpisanej umowie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA na przebudowę peronów stacji Zawiercie. Ta inwestycja przyczyni się do poprawy komfortu korzystania z kolei. Nowe urządzenia i cyfrowe systemy sterowania usprawnią zarządzanie ruchem i zwiększą bezpieczeństwo osób i towarów.

Dokładne wykonanie prac, zgodnie z założeniami projektu, stanowi dla nas priorytet. Wszystkie zadania zostaną wykonane zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami.

Stacja Zawiercie będzie miała zmodernizowane perony z nowymi płytami, a także dwa nowe poczekalnie z ławkami dla podróżnych. Peron przy budynku dworca zostanie wydłużony w stronę przejścia podziemnego i skrócony od strony nastawni. W celu usprawnienia komunikacji, pojawi się też chodnik łączący peron z ulicami Grunwaldzką i Spacerową. Wszystko to ma na celu zapewnienie komfortu pasażerom korzystającym z tej stacji.

Podejmując działania zmierzające do zwiększenia dostępności polskiej kolei, Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk deklaruje, że celem jest stworzenie bardziej konkurencyjnego środka transportu. Poprzez podpisywane umowy i realizowane inwestycje, które zwiększają parametry linii kolejowych, podnoszą bezpieczeństwo i uatrakcyjniają podróż, możemy być pewni, że zmiany te przyniosą wymierne korzyści wszystkim pasażerom.

Stacja Zawiercie wkrótce przystosuje się do nowoczesnych technologii sterowania ruchem kolejowym. Wymienione zostaną istniejące przekaźniki na urządzenia komputerowe srk, które zapewnią szybsze i bezpieczniejsze zarządzanie ruchem. Dyżurni ruchu będą pracować z nowego budynku nastawni i będą mieli bieżące informacje o wszelkich urządzeniach sterowania ruchem. W związku z tym konieczne będzie przystosowanie układu torów, sieci trakcyjnej, sieci i urządzeń telekomunikacyjnych oraz elektroenergetycznych. Prace obejmą również wymianę sygnalizatorów świetlnych oraz montaż elektrycznych napędów zwrotnicowych. Dzięki tym modernizacjom podróżni i przewoźnicy będą mieli zapewniony większy poziom bezpieczeństwa.

Aby zapewnić płynny i bezpieczny ruch na stacji, zamontowane zostaną 10 nowych rozjazdów wyposażonych w elektryczny system ogrzewania, zaprojektowany do pracy w trudnych warunkach zimowych. Ponadto, zaplanowano wzmocnienie podtorza i stabilizację torów objętych przebudową, jak również budowę ok. 2 km torów i ok. 10 km sieci trakcyjnej oraz odwodnienia.

Stacja Zawiercie to strategiczny punkt na sieci kolejowej: znajdują się tu liczne linie regionalne, krajowe i międzynarodowe, a także trasy towarowe. Na terenie stacji biegną m.in. LK 1 (Częstochowa – Zawiercie – Katowice), CMK oraz LK 4 (Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie), LK 182 (Tarnowskie Góry – Zawiercie), a także LK 160 i 186 (Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice) oraz łącznica 705.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisało umowę na zadanie „Zaprojektowanie i budowa nowych urządzeń srk w stacji Zawiercie oraz roboty towarzyszące” dla projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Inwestycja jest współfinansowana z budżetu państwa i jej wartość przekracza 90 mln zł. Prace mają zakończyć się do końca IV kwartału 2024 roku.

Serwis PAP publikuje komunikaty w ich oryginalnej postaci, nie wprowadzając żadnych zmian w treści. Osoba lub instytucja nadająca komunikat ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy Prawo prasowe. (PAP)


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Częstochowa to miasto na prawach powiatu w północnej części województwa śląskiego. Jest położona nad rzeką Wartą. Częstochowę zamieszkuje ponad 200 000 mieszkańców co daje jej 13 miejsce pod względem liczby ludności.
Exit mobile version