Polityka

Częstochowa: Start miejskich rowerów

Największą zmianą w tym sezonie jest przejście na rowery IV generacji, obsługiwane przez firmę Nextbike, wyłonioną w przetargu. W systemie znajduje się 240 jednośladów, w tym 140 nowych rowerów i 100 zmodernizowanych z nadajnikami GPS.

Do tej pory w systemie były rowery III generacji, związane ściśle z 26 stacjami dokującymi. Nowa generacja pozwala na większą swobodę, umożliwiając wypożyczenie i zwrot roweru poza stacją dokującą. Czas ten wiąże się z dodatkową opłatą 10 zł, ale jeśli odstawimy rower na właściwe miejsce, otrzymamy 5 zł bonusu.

Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk wyraził nadzieję, że ciekawe nowości wprowadzone w dzisiejszym otwarciu sezonu Częstochowskiego Roweru Miejskiego przypadną do gustu wszystkim użytkownikom, zachęcając ich do korzystania z tej ekologicznej formy transportu.

Łukasz Kot, naczelnik Centrum Usług komunalnych, wyraził nadzieję na wzrost liczby wypożyczeń w tym roku, zwracając uwagę na cel osiągnięcia magicznej liczby stu tysięcy wypożyczeń rocznie.

– Statystyki potwierdzają, że liczba użytkowników systemu w Częstochowie systematycznie rośnie. Zmiany techniczne obejmują wprowadzenie elektronicznej blokady na tylnym kole, co zwiększa bezpieczeństwo i skuteczność działania systemu. Teraz, aby zakończyć wypożyczenie, użytkownik musi zamknąć blokadę z tyłu roweru, zamiast wstawiać go w słupek. Słupki stacji służą teraz jedynie do stabilizacji roweru – powiedział Jakub Giza z Nextbike (pierwszy od lewej na zdjęciu).

Zmieniono zasady darmowej jazdy rowerem – teraz można korzystać bez opłat przez 20 minut, a nie pół godziny jak wcześniej. Opłaty za kolejne minuty to: 3 zł od 21 do 60 minuty, 7 zł od 61 do 2 godzin, 10 zł od 2 do 3 godzin i 14 zł za każdą kolejną godzinę.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Częstochowa to miasto na prawach powiatu w północnej części województwa śląskiego. Jest położona nad rzeką Wartą. Częstochowę zamieszkuje ponad 200 000 mieszkańców co daje jej 13 miejsce pod względem liczby ludności.